loading...

تهران فیلم

بازدید : 145
دوشنبه 14 مهر 1399 زمان : 9:14

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم

بیشتر ما آنجا بوده ایم: خانواده ها ممکن است بسیار دشوار باشند و مشکلات خانوادگی بسیار دردناک است. با این حال ، روش هایی برای حل مشکلات خانواده و بازگرداندن آرامش به پویا وجود دارد. زندگی خیلی کوتاه است تا اتلاف وقت منفی با منفی نسبت به افرادی که دوستشان دارید ، تلف شود. نحوه برخورد شما با یکی از اعضای خانواده و گفته های شما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.



صبر کنید تا عصبانی نشوید و در مورد این مشکل بحث کنید. مشکلات خانوادگی ، خصوصاً در اوقات خانواده محور ، مانند تعطیلات ، می تواند بسیار دردناک باشد. اگر اعضای خانواده شما با هم مشاجره دارند ، انتظار تا زمان آرامش همه می تواند کمک کند تا بحث و جدال به یک خصومت تمام عیار تبدیل نشود.
وقتی هنوز ناراحت یا احساساتی هستید ، در مورد مسئله خانواده بحث نکنید. اگر حتی یک شب منتظر بمانید ، شدت احساسات تا حدی فروکش می کند ، حتی اگر هنوز ناراضی باشید.
انتظار به شما امکان می دهد تا منطقی ، و نه احساسی ، به مسئله نزدیک شوید. اگر یک قدم به عقب برگردید و کمی به خودتان فرصت دهید تا قبل از پرداختن به این مسئله فکر کنید ، خیلی واکنشی با آن کنار نمی آیید.
نزدیک شدن به کسی در هنگام عصبانیت ، شدت اوضاع در شرایط سخت را افزایش می دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما صبر کنید تا فردا اظهار نظر کنید ، بنابراین انگیزه فوری خود را کنترل کنید.




شخصاً با مشکلات خانوادگی مقابله کنید. ما همه آنجا بوده ایم؛ همه ما یک متن یا ایمیل ارسال کرده ایم که آرزو می کنیم بتوانیم آن را پس بگیریم. تلاش برای رسیدگی به مشاجره یا مشکل خانوادگی توسط پیام رسان فوری یا ایمیل بدترین انتخاب ممکن است. بحث های حضوری توانایی ، آگاهی و تمایل شما به فیلتر را بهبود می بخشد.
دلیل این امر آن است که به راحتی می توان با ارتباطات الکترونیکی سو tone برداشت کرد. ممکن است فکر نکنید عصبانی به نظر می رسید ، اما ممکن است با نوشتار متنی که برای فرد دریافت کننده ارسال می شود عصبانی به نظر برسید.
به جای ارسال متن ، تلفن را بردارید یا بهتر از آن ، یک جلسه حضوری ترتیب دهید. ارتباطات الکترونیکی به این معناست که افراد سنگهای لمسی زبان بدن خود را از دست می دهند ، که می تواند احساس همدلی را منتقل کرده و از گفتگوی دردناک بکاهد.
مردم چیزهایی را با ارتباطات الکترونیکی می گویند که هرگز به چهره شخص دیگری نمی گویند ، دلیل دیگری برای جلوگیری از آن است.


عیب های همه را بپذیرید ، از جمله خودتان را. آنها می گویند که خون ضخیم تر از آب است ، و شما می توانید دوستان خود را انتخاب کنید ، اما نه خانواده خود را. شاید بتوانید مردم را قطع کنید ، اما می تواند درد بیشتری در جاده ایجاد کند.
درک اینکه اعضای خانواده عیب دارند ، اما شما هنوز هم می توانید آنها را دوست داشته باشید ، اولین قدم برای رسیدگی به مشکلات دیرینه است. سعی کنید بفهمید که چرا آنها ممکن است همانگونه عمل کنند یا فکر کنند ، زیرا این می تواند بازتاب خود آنها باشد تا شما.
عیب های خود را نیز بپذیرید. وقتی شایسته آن هستید ، سرزنش را بپذیرید. سعی کنید مسائل خانوادگی را به عنوان معادلات همه یا هیچ چیز در جایی که کسی اشتباه می کند و دیگری (شاید شما) درست است نبینید. در عوض ، سعی کنید مناطق خاکستری را درک کنید. تفاوت های ظریف هیجان انگیز است!
اگر اولین نفری باشید که عذرخواهی می کند حتی اگر واقعاً فکر نکنید که اشتباهی مرتکب شده اید می تواند معجزه کند. جمله ای از این جمله را بگویید ، "من می توانم ببینم که ناراحت هستی ، و اگرچه این برای من نیز سخت بوده است ، متاسفم. من واقعاً می خواهم این مشکل را برطرف کنم ، بنابراین به من اطلاع دهید که چگونه می توانم آن را انجام دهم. به این ترتیب اگر یکی از اعضای خانواده به دشمنی ادامه دهد ، حداقل می توانید بگویید که جاده بالا را طی کرده اید.

از بازی سرزنش پرهیز کنید . وقتی با خانواده صحبت می کنید زبان خود را مثبت نگه دارید. از به کار بردن زبانی که موجب سرزنش هر یک از اعضای خانواده شما می شود یا احساس منفی می کند خودداری کنید. منفی نگری یک چرخه معیوب است.
این بدان معنی است که از کلمات قضاوت یا تماس تلفنی یکی از اعضای خانواده پرهیز کنید . این به معنای پرهیز از کلمات اتهامی است که با لحنی عصبانی گفته می شود. سرزنش سایر افراد باعث دفاعی و مستعد مقابله با حمله می شود و این بحث را بدتر می کند.
از نیاز به "پیروزی" در بحث در مورد مشکل خانواده خودداری کنید. در عوض ، سعی کنید بپذیرید که دو یا چند راه وجود دارد که می توانید موضوع را متوجه شوید. برنامه ای برای حل مسئله با هم تهیه کنید. سپس ، بر سازماندهی فعالیتهایی متمرکز شوید که می توانید با هم از آن لذت ببرید و از هر کاری که می تواند به عنوان "محرک" عمل کند ، اجتناب کنید و این مسئله را دوباره زنده کنید. در جنبه های جدید اعضای خانواده خود و روش های جدید ارتباط با آنها کاوش کنید.
لحن و صدای خود را آرام و تعدیل کنید ، بالا و ناراحت نباشید. با آرامش و روش ، نکات خود را توضیح دهید ، اما با همدلی با شخص مقابل. همیشه سعی کنید خود را جای اعضای خانواده بگذارید. سعی کنید با بیرون کشیدن نظرات آشتی جویانه ، مانند "من نظر شما را می بینم" بحث را خنک کنید.


اعضای خانواده را که به شما ظلم کرده اند ببخشید. دستیابی به این امر می تواند کار بسیار دشواری باشد. بخشیدن یک فرد ، یکی از اعضای خانواده یا نه ، که فکر می کنیم به ما ظلم کرده است بسیار سخت است. با وجود اعضای خانواده ، چنین احساساتی می تواند حتی عمیق تر شود.
با این حال ، در نهایت بخشش در مورد رهایی خود از طبیعت خورنده اختلاف است. بخشش یکی از اعضای خانواده ، رها کردن گذشته است ، بنابراین می توانید آینده ای سالم تر و عاری از تنش و استرس بسازید.
به عضو خانواده بگویید که اگر او به راحتی سرزنش خود را برای هر چیزی که باعث ایجاد مشکل شده است پذیرفت ، او را می آمرزشید. این را با همدلی بگویید. این مسیری طولانی را طی خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که هر انسانی در سفر زندگی خود ناقص است و در یک زمان نیاز به بخشش دارد. این احتمالاً شما را در برهه ای شامل می شود.



مشکل واقعی را شناسایی کنید. سعی کنید بفهمید که واقعا چه خبر است. شاید شما با مشکلات سلامتی یا مشکلات شخصی که از خانواده خود پنهان کرده اید دست و پنجه نرم می کنید. یا شاید همه شما عزادار عزیزانی هستید که از دنیا رفته است. مسئله واقعی را در نظر داشته باشید ، زیرا به شما این امکان را می دهد تا بهتر به آن بپردازید.
ممکن است لازم باشد در اینجا به تحلیل خود بپردازید. چرا موضوع خود را از خانواده پنهان می کنم؟ چرا من از این مسئله خانوادگی خیلی ناراحت هستم؟ به عنوان مثال ، شاید شما با نگرانی های مالی درمورد چگونگی خرج كردن پول مادرتان درگیر هستید. پس از آن ممکن است متوجه شوید که نگران هستید زیرا نمی خواهید در نهایت راهی برای تأمین مالی خود داشته باشد ، زیرا ابزار تأمین هزینه های او را ندارید.
تصور نکنید که دیگران چه فکر می کنند. شما باید با آنها صحبت کنید تا بفهمید واقعاً به چه چیزی فکر می کنند. از شایعات در مورد افراد دیگر خانواده خودداری کنید زیرا این کار احتمالاً به سراغ آنها می آید و باعث بدتر شدن آن می شود. بر علل تمرکز کنید ، نه علائم. [1]
با این حال ، یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد ، مانند پدر یا مادر یا خواهر و برادر دیگر ، ممکن است بتواند به شما کمک کند تا بفهمید واقعاً چه اتفاقی می افتد ، بنابراین مشکلی نیست که با آنها به روشی صحبت کنید که صمیمانه باشد و برای حل یا حل مسئله طراحی شود .


برای ترسیم یکی از اعضای خانواده س questionsال کنید. یک روش خوب برای کشف ریشه اصلی مشکلات خانوادگی ، پرسیدن سوال است تا اظهارنظر. اظهارات می تواند در مورد مردم احساس قضاوت کند و آنها را در حالت دفاعی قرار دهد.
در مقابل ، پرسیدن س questionsال مکالمه را نرم می کند و می تواند آنچه را که واقعاً فرد را آزار می دهد مشخص کند. س Quesالات باعث می شود عضو خانواده محکوم نشود. از دیگر اعضای خانواده ایده های خود را برای بهتر شدن اوضاع بپرسید.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که خواهر شما اخیراً واقعاً از شما دور بوده و شما را مانند گذشته برای قهوه دعوت نمی کند. می توانید بگویید ، "من متوجه شده ام که هر کدام را به اندازه گذشته ندیده ایم. به نظر شما چرا چنین است؟" یا ممکن است سعی کنید با گفتن این جمله که "من متوجه شده ام که اخیراً پول بیشتری را برای لباس خرج کرده اید ، عادت های مادرانه خود را برطرف کنید"
اطمینان حاصل کنید که س questionsال ها به صورت باز هستند و باعث تحریک طرف مقابل برای توضیح بیشتر می شوند. سپس ، واقعاً به صحبت های اعضای خانواده گوش دهید.


یک خط ارتباطی را باز کنید. ارتباطات ضعیف در بسیاری از مشکلات خانوادگی ، اگر نه در اکثر موارد ، دخیل است. [2] خاموش کردن عضو خانواده مورد نظر یا خاموش شدن می تواند یک مشکل بزرگ باشد. اگر صحبت نمی کنید حل یک مشکل خانوادگی دشوار است. کسی باشید که ابتدا دست دراز می کند - مهم نیست که چقدر سخت است.
شاید بتوان از یکی از اعضای بزرگتر و عاقل خانواده خواست تا مداخله کند و جلسه ای ترتیب دهد یا ابتدا با یکی دیگر از اعضای خانواده صحبت کند و به نوعی واسطه عمل کند. برای باز کردن خط ارتباطی ، باید غرور خود را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که یک فرد بزرگ نیاز دارد تا اولین کسی باشد که این مشکل را حل می کند. [3]
نادیده گرفتن مشکل در حالی که شکوفا می شود ، در طولانی مدت با افزایش میزان سردی بین شما ، آن را بدتر خواهد کرد. بهتر است احساس خود را بیان کنید ، اما زمان و روش مناسب را برای این کار انتخاب کنید. به عنوان مثال ، طرح یک مشکل خانوادگی در سفره شام شکرگذاری ممکن است فکر بدی باشد.
قبل از داشتن یک گفتگوی سخت خانوادگی از نوشیدن خودداری کنید. الکل می تواند احساسات را در بسیاری از افراد تقویت کند ، حتی اگر در حد متوسط استفاده شود ، و این معمولاً بهترین چیز هنگام تلاش برای داشتن یک گفتگوی خانوادگی دشوار نیست.


تشخیص دهید که چه مواردی از مشکلات خانوادگی مورد بحث است. چه موقع یک مشکل خانوادگی به حدی رسیده است که باید به آن رسیدگی شود؟ علائم واضحی از مشکلات خانوادگی و روابطی وجود دارد که از کنترل خارج شده و باید در مورد آنها بحث شود ، از جمله مشاجره مکرر ، اختلاف نظر ، طغیان خشمگین ، اجتناب از دیگران ، بزرگداشتن برخی از اعضای خانواده و در بدترین موارد ، درگیری های جسمی. [4]
برخی از مشکلات خانوادگی می تواند ناشی از اختلاف عقیده باشد ، مانند تفاوت ارزشهای فرهنگی یا اعتقادی. در نهایت ممکن است والدین و کودکان نتوانند در مورد انتخاب سبک زندگی و ترجیحات یا عقاید شخصی به توافق برسند.
سایر مشکلات خانوادگی ناشی از سو substance مصرف مواد ، مشکلات بهداشت روان ، قلدری ، عدم اعتماد ، تغییر در شرایط خانوادگی ، مسائل مالی ، استرس ، مسائل مربوط به رابطه جنسی و حسادت است.



سعی کنید به سازش برسید. مصالحه به این معنی است که شما به یک راه حل رسیده اید که هر دو نفر بتوانند در مورد آن احساس خوبی کنند حتی اگر هیچ کدام دقیقاً به خواسته خود نرسند. سازش روش خوبی برای خنثی کردن یک اختلاف یا حل یک مشکل خانوادگی است.
اولین قدم این است که بفهمید آیا مسئله قابل حل است یا خیر. این به ماهیت مسئله و آنچه قبلاً برای حل آن انجام شده بستگی دارد. اگر تلاش کرده اید و سعی کرده اید نتیجه یکسانی بگیرید ، ممکن است متفاوت باشد.
اما در نظر بگیرید که چه نقاط مشترکی با طرف مقابل دارید و چه امتیازاتی را می خواهید تسلیم کنید. اگر تسلیم چیزی نشوید ، احتمالاً پیشروی در این اختلافات کم است.
یک تکنیک برای ایجاد سازش این است که هر دو نفر در این اختلاف بنشینند و دو حلقه را که مربوط به مشکل خانواده است ، بکشند. در حلقه اول ، همه مواردی را که مایل به سازش نیستید ، یادداشت کنید. در دایره بیرونی ، مناطقی را که می خواهید خم شوید ، یادداشت کنید. سپس ، حلقه ها را به اشتراک بگذارید.

با اعضای خانواده یک به یک صحبت کنید. برخی از خانواده ها هستند که به صورت گروهی عملکرد خوبی ندارند. همه ما در گروه های ناکارآمد بوده ایم که در آن پویایی منفی وجود دارد. گاهی اوقات ، این وقتی بیرون می آید که همه با هم هستند.
به جای طرح مشکلات خانوادگی دردناک در مجالس تعطیلات یا یک شام بزرگ خانوادگی ، سعی کنید بفهمید که درگیری واقعاً بین چه کسانی است. اگر بین شما و یکی دیگر از اعضای خانواده باشد ، ممکن است بقیه اعضای خانواده از کشیدن به داخل آن بسیار ناراحت کننده باشند ، زیرا هیچ کس دوست ندارد مجبور شود طرف شود.
در عوض ، از عضو خانواده مورد نظر بخواهید که شما را برای ناهار یا قهوه ملاقات کند. صحبت یک به یک در یک فضای خنثی می تواند راهی بسیار بهتر برای جبران هرگونه نارضایتی شما یا ممکن است باشد. مردم به صورت جداگانه چیزهایی را بیان می کنند که از گفتن آنها در یک گروه دریغ می کنند.
سعی نکنید در هنگام حواس پرتی ، با یکی از اعضای خانواده صحبت کنید ، در یک پروژه بزرگ کاری کار کنید ، یک سری تماس تلفنی انجام دهید ، ظرف بشویید یا مواردی از این قبیل. در عوض ، همه چیز را بگذارید تا روی موضوع و آنها تمرکز کنید.


با یک شورای خانواده تماس بگیرید. اگرچه بسیاری از اختلافات را می توان به تنهایی حل و فصل کرد ، اما ممکن است مواقعی باشد که می خواهید همه خانواده را برای حل یک مشکل جمع کنید. این روش در صورتی که مشکلات مربوط به کل خانواده باشد ، به جای اینکه از درگیری بین فردی با چند نفر از اعضای خانواده ناشی شود ، بهتر است.
به عنوان مثال ، شاید مشکل خانوادگی شامل از دست دادن شغل ، از کارافتادگی یا مشکلات مالی باشد. فراخواندن خانواده برای رسیدن به ایده هایی برای حل این مشکل به همه کمک می کند تا احساس کنند که کار مفیدی انجام می دهند.
از شورای خانواده به عنوان بنیادی برای تدوین استراتژی برای پیشبرد خانواده به روشی مثبت استفاده کنید. ذهنیت های معمولاً معمولاً در مقابله با یک مشکل بهتر از یک مسئله هستند.
اطمینان حاصل کنید که یکی از اعضای خانواده بر بحث مسلط نیست و توضیح دهید که عصبانیت یا صدا زدن باید درب منزل بررسی شود.


برای یکی از اعضای خانواده نامه بنویسید. اگرچه ارتباطات الکترونیکی غالباً بسیار مختصر و غیرشخصی به نظر می رسد ، اما نامه ای صمیمانه و دست نویس می تواند در پرداختن به موقعیت های دشوار بسیار کمک کند.
دست خط خوب است زیرا شخصی تر است. این نشان می دهد که شما مراقبت و فکر را پشت نامه قرار داده اید ، و گرمتر به نظر می رسد. این باعث می شود که سایر اعضای خانواده متوجه شوند که شما در حال تلاش هستید.
برخی از افراد در نوشتن ارتباط بهتری برقرار می کنند اما افکار و احساسات خود را بیشتر شخصاً یا تلفنی محجبه می کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید ، ممکن است نامه ای راهی برای شما باشد.
در این نامه ، شما باید احساس خود را توضیح دهید و دلیل اینکه می خواهید به مسئله خانواده بپردازید. از کلمه "من" بیشتر از کلمه "شما" در نامه استفاده کنید تا دیدگاه خود را بیان کنید و به جای شخص دیگری سرزنش یا صحبت نکنید. درباره چگونگی تأثیر این مسئله روی شما توضیح دهید ، اما همچنین توضیح دهید که چگونه دوست دارید مشکل حل شود و چرا.


یک مشکل خانوادگی را با یک کودک حل کنید. بعضی اوقات فرزندان شما می توانند منشا مشکلات خانوادگی باشند ، خواه این عمل بی احترامی ، بحث با خواهر و برادر و یا انجام کارهای آنها نباشد. اگر کودک خیلی کوچک است شاید بخواهید کمی متفاوت با این مسئله کنار بیایید. [5]
مشکل را جلوی کودک قرار دهید. مسئله را خیلی واضح توضیح دهید. ممکن است جمله ای بگویید: "ما متوجه شده ایم که شما به راحتی از رختخواب بلند نمی شوید و باعث می شوید خیلی دیر به مدرسه بروید. این مشکلی است که ما باید آن را حل کنیم."
عصبانی رفتار نکنید. در عوض ، از کودک برای حل مشکل کمک بگیرید. به کودک پیشنهاد کنید تا طرحی برای حل مسئله با کمک شما ارائه دهد.
اگر کودک به سمت حل مسئله پیشرفت کرد ، به او تقویت مثبت دهید. سعی کنید دلایل واقعی این مشکل را کشف کنید. آیا بیدار شدن کودک سخت است زیرا کودک مثلاً در شبکه های اجتماعی خیلی دیر است؟
موارد مورد علاقه خود را با کودکان بازی نکنید. به کودک بگویید که کودک را دوست دارید و می خواهید مشکل را حل کنید زیرا به کودک اهمیت می دهید و می خواهید اوضاع بهتر شود.


مرزها را تعیین کنید. اگر اعضای خانواده سمی باشند و باعث آسیب رساندن به شما یا درام دائمی در زندگی شما شوند ، ترسیم مرزها و تعیین محدودیت اشکالی ندارد. در واقع ، این می تواند یک کار سالم باشد.
سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا عضو خانواده موارد منفی به زندگی شما وارد کرده است ، شما را از نظر احساسی تخلیه کرده ، از شما سرقت مالی می کند ، شما را تضعیف می کند یا رفتارهای بدی دارد.
شما حق دارید برای محافظت از خود مرزها را بکشید. به عنوان مثال ، شاید هنوز در مراسم خانوادگی عضو منفی خانواده را می بینید و هنگام مشاهده با او با احترام رفتار می کنید. با این حال ، شاید شما تصمیم گرفته اید که هرگز با آنها یک به یک دیدار نکنید و یا به آنها پول قرض ندهید. این در اختیار شماست.
مرزها را با روشی گرم و عاشقانه برای اعضای خانواده توضیح دهید. با این حال ، محکم باشید. شاید شما نتوانید در خانه یکی از اعضای خانواده اقامت داشته باشید زیرا هنگام ملاقات همیشه درگیری رخ می دهد ، بنابراین در عوض در یک هتل نزدیک اقامت خواهید کرد.



بدانید چه زمانی زمان قدم برداشتن است. برخی از مشکلات خانوادگی وجود دارد که به سادگی قابل رفع نیست. حل برخی مشکلات خانوادگی نیز به زمان نیاز دارد. ممکن است متوجه شوید که قطعاً برای شما بسیار سالم تر است که عضو خانواده را از زندگی خود جدا کنید ، البته غم انگیز است که تصدیق کنید.
برخی از مشکلات خانوادگی ، مانند غم و اندوه نسبت به یکی از عزیزان یا عدم توانایی والدین در پذیرفتن شما برای آنچه که هستید ، ممکن است راه حلی نداشته باشد. در عوض ، شاید لازم باشد بپذیرید که تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط و ارتباط با خانواده خود انجام داده اید ، اما فایده ای ندارد. پس از آن ممکن است لازم باشد از مسئله خارج شوید و سعی کنید زندگی خود را به بهترین شکل ممکن طی کنید.
اگرچه چنین شرایطی شدیداً شخصی است ، اما اگر مشکل خانوادگی شامل سو abuseاستفاده اعم از جسمی یا جنسی باشد ، باید اعضای خانواده را از زندگی خود جدا کنید. سوuse استفاده را نباید از خود یا دیگران تحمل کرد. شرایط سوuse استفاده باید به پلیس یا خدمات محافظت از کودکان گزارش شود. [6]
موارد جدی سو abuse مصرف مواد که همچنان بر زندگی شما تأثیر می گذارد می تواند دلیل دیگری باشد. می توانید سعی کنید از شخصی کمک بگیرید ، اما اگر وی همچنان امتناع ورزد ، ممکن است مجبور شوید برای آرامش خاطر خود او را قطع کنید.




به دنبال مشاوره باشید. این برای همه مناسب نیست ، اما برخی از مشکلات خانوادگی آنقدر عمیقاً احساس و سمی هستند که فقط توسط یک متخصص حرفه ای قابل حل هستند. ارزش آن را دارد که امتحان کنید اگر هیچ چیز دیگری جواب نداده است و هیچ چیز دیگری نیست که با کمک بخواهید شرمنده آن شوید.
اگر عضو خانواده مورد نظر به مشاوره مراجعه نكند ، شايد بتوانيد خودتان برويد. یک درمانگر حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا نحوه برخورد با یکی از اعضای خانواده و چگونگی بهبود شکاف را تشخیص دهید. خواندن کتاب در مورد روابط نیز می تواند به برخی از افراد کمک کند ، همچنین عضویت در یک گروه پشتیبانی. [7]
اگر مشکل خانوادگی ریشه در مسائلی مانند بیماری روانی یا سو substance مصرف مواد توسط شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده دارد ، ممکن است یک حرفه ای تنها راه بهبود خانواده برای یک متخصص باشد. برخی از مشکلات ممکن است بیش از حد پیچیده باشد تا بتوانید خود به خود حل کنید.
یک مشاور می تواند به سادگی با توجه به مسئله ، بی طرف و بی طرف باشد. متخصص ممکن است پیشنهادهایی را ارائه دهد که شما به آن فکر نکرده اید یا جنبه هایی از تعارض را درک نکرده اید که نمی خواهید به دلیل نزدیک بودن به آن اختلاف کنید.



چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم

بیشتر ما آنجا بوده ایم: خانواده ها ممکن است بسیار دشوار باشند و مشکلات خانوادگی بسیار دردناک است. با این حال ، روش هایی برای حل مشکلات خانواده و بازگرداندن آرامش به پویا وجود دارد. زندگی خیلی کوتاه است تا اتلاف وقت منفی با منفی نسبت به افرادی که دوستشان دارید ، تلف شود. نحوه برخورد شما با یکی از اعضای خانواده و گفته های شما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.



صبر کنید تا عصبانی نشوید و در مورد این مشکل بحث کنید. مشکلات خانوادگی ، خصوصاً در اوقات خانواده محور ، مانند تعطیلات ، می تواند بسیار دردناک باشد. اگر اعضای خانواده شما با هم مشاجره دارند ، انتظار تا زمان آرامش همه می تواند کمک کند تا بحث و جدال به یک خصومت تمام عیار تبدیل نشود.
وقتی هنوز ناراحت یا احساساتی هستید ، در مورد مسئله خانواده بحث نکنید. اگر حتی یک شب منتظر بمانید ، شدت احساسات تا حدی فروکش می کند ، حتی اگر هنوز ناراضی باشید.
انتظار به شما امکان می دهد تا منطقی ، و نه احساسی ، به مسئله نزدیک شوید. اگر یک قدم به عقب برگردید و کمی به خودتان فرصت دهید تا قبل از پرداختن به این مسئله فکر کنید ، خیلی واکنشی با آن کنار نمی آیید.
نزدیک شدن به کسی در هنگام عصبانیت ، شدت اوضاع در شرایط سخت را افزایش می دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما صبر کنید تا فردا اظهار نظر کنید ، بنابراین انگیزه فوری خود را کنترل کنید.




شخصاً با مشکلات خانوادگی مقابله کنید. ما همه آنجا بوده ایم؛ همه ما یک متن یا ایمیل ارسال کرده ایم که آرزو می کنیم بتوانیم آن را پس بگیریم. تلاش برای رسیدگی به مشاجره یا مشکل خانوادگی توسط پیام رسان فوری یا ایمیل بدترین انتخاب ممکن است. بحث های حضوری توانایی ، آگاهی و تمایل شما به فیلتر را بهبود می بخشد.
دلیل این امر آن است که به راحتی می توان با ارتباطات الکترونیکی سو tone برداشت کرد. ممکن است فکر نکنید عصبانی به نظر می رسید ، اما ممکن است با نوشتار متنی که برای فرد دریافت کننده ارسال می شود عصبانی به نظر برسید.
به جای ارسال متن ، تلفن را بردارید یا بهتر از آن ، یک جلسه حضوری ترتیب دهید. ارتباطات الکترونیکی به این معناست که افراد سنگهای لمسی زبان بدن خود را از دست می دهند ، که می تواند احساس همدلی را منتقل کرده و از گفتگوی دردناک بکاهد.
مردم چیزهایی را با ارتباطات الکترونیکی می گویند که هرگز به چهره شخص دیگری نمی گویند ، دلیل دیگری برای جلوگیری از آن است.


عیب های همه را بپذیرید ، از جمله خودتان را. آنها می گویند که خون ضخیم تر از آب است ، و شما می توانید دوستان خود را انتخاب کنید ، اما نه خانواده خود را. شاید بتوانید مردم را قطع کنید ، اما می تواند درد بیشتری در جاده ایجاد کند.
درک اینکه اعضای خانواده عیب دارند ، اما شما هنوز هم می توانید آنها را دوست داشته باشید ، اولین قدم برای رسیدگی به مشکلات دیرینه است. سعی کنید بفهمید که چرا آنها ممکن است همانگونه عمل کنند یا فکر کنند ، زیرا این می تواند بازتاب خود آنها باشد تا شما.
عیب های خود را نیز بپذیرید. وقتی شایسته آن هستید ، سرزنش را بپذیرید. سعی کنید مسائل خانوادگی را به عنوان معادلات همه یا هیچ چیز در جایی که کسی اشتباه می کند و دیگری (شاید شما) درست است نبینید. در عوض ، سعی کنید مناطق خاکستری را درک کنید. تفاوت های ظریف هیجان انگیز است!
اگر اولین نفری باشید که عذرخواهی می کند حتی اگر واقعاً فکر نکنید که اشتباهی مرتکب شده اید می تواند معجزه کند. جمله ای از این جمله را بگویید ، "من می توانم ببینم که ناراحت هستی ، و اگرچه این برای من نیز سخت بوده است ، متاسفم. من واقعاً می خواهم این مشکل را برطرف کنم ، بنابراین به من اطلاع دهید که چگونه می توانم آن را انجام دهم. به این ترتیب اگر یکی از اعضای خانواده به دشمنی ادامه دهد ، حداقل می توانید بگویید که جاده بالا را طی کرده اید.

از بازی سرزنش پرهیز کنید . وقتی با خانواده صحبت می کنید زبان خود را مثبت نگه دارید. از به کار بردن زبانی که موجب سرزنش هر یک از اعضای خانواده شما می شود یا احساس منفی می کند خودداری کنید. منفی نگری یک چرخه معیوب است.
این بدان معنی است که از کلمات قضاوت یا تماس تلفنی یکی از اعضای خانواده پرهیز کنید . این به معنای پرهیز از کلمات اتهامی است که با لحنی عصبانی گفته می شود. سرزنش سایر افراد باعث دفاعی و مستعد مقابله با حمله می شود و این بحث را بدتر می کند.
از نیاز به "پیروزی" در بحث در مورد مشکل خانواده خودداری کنید. در عوض ، سعی کنید بپذیرید که دو یا چند راه وجود دارد که می توانید موضوع را متوجه شوید. برنامه ای برای حل مسئله با هم تهیه کنید. سپس ، بر سازماندهی فعالیتهایی متمرکز شوید که می توانید با هم از آن لذت ببرید و از هر کاری که می تواند به عنوان "محرک" عمل کند ، اجتناب کنید و این مسئله را دوباره زنده کنید. در جنبه های جدید اعضای خانواده خود و روش های جدید ارتباط با آنها کاوش کنید.
لحن و صدای خود را آرام و تعدیل کنید ، بالا و ناراحت نباشید. با آرامش و روش ، نکات خود را توضیح دهید ، اما با همدلی با شخص مقابل. همیشه سعی کنید خود را جای اعضای خانواده بگذارید. سعی کنید با بیرون کشیدن نظرات آشتی جویانه ، مانند "من نظر شما را می بینم" بحث را خنک کنید.


اعضای خانواده را که به شما ظلم کرده اند ببخشید. دستیابی به این امر می تواند کار بسیار دشواری باشد. بخشیدن یک فرد ، یکی از اعضای خانواده یا نه ، که فکر می کنیم به ما ظلم کرده است بسیار سخت است. با وجود اعضای خانواده ، چنین احساساتی می تواند حتی عمیق تر شود.
با این حال ، در نهایت بخشش در مورد رهایی خود از طبیعت خورنده اختلاف است. بخشش یکی از اعضای خانواده ، رها کردن گذشته است ، بنابراین می توانید آینده ای سالم تر و عاری از تنش و استرس بسازید.
به عضو خانواده بگویید که اگر او به راحتی سرزنش خود را برای هر چیزی که باعث ایجاد مشکل شده است پذیرفت ، او را می آمرزشید. این را با همدلی بگویید. این مسیری طولانی را طی خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که هر انسانی در سفر زندگی خود ناقص است و در یک زمان نیاز به بخشش دارد. این احتمالاً شما را در برهه ای شامل می شود.



مشکل واقعی را شناسایی کنید. سعی کنید بفهمید که واقعا چه خبر است. شاید شما با مشکلات سلامتی یا مشکلات شخصی که از خانواده خود پنهان کرده اید دست و پنجه نرم می کنید. یا شاید همه شما عزادار عزیزانی هستید که از دنیا رفته است. مسئله واقعی را در نظر داشته باشید ، زیرا به شما این امکان را می دهد تا بهتر به آن بپردازید.
ممکن است لازم باشد در اینجا به تحلیل خود بپردازید. چرا موضوع خود را از خانواده پنهان می کنم؟ چرا من از این مسئله خانوادگی خیلی ناراحت هستم؟ به عنوان مثال ، شاید شما با نگرانی های مالی درمورد چگونگی خرج كردن پول مادرتان درگیر هستید. پس از آن ممکن است متوجه شوید که نگران هستید زیرا نمی خواهید در نهایت راهی برای تأمین مالی خود داشته باشد ، زیرا ابزار تأمین هزینه های او را ندارید.
تصور نکنید که دیگران چه فکر می کنند. شما باید با آنها صحبت کنید تا بفهمید واقعاً به چه چیزی فکر می کنند. از شایعات در مورد افراد دیگر خانواده خودداری کنید زیرا این کار احتمالاً به سراغ آنها می آید و باعث بدتر شدن آن می شود. بر علل تمرکز کنید ، نه علائم. [1]
با این حال ، یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد ، مانند پدر یا مادر یا خواهر و برادر دیگر ، ممکن است بتواند به شما کمک کند تا بفهمید واقعاً چه اتفاقی می افتد ، بنابراین مشکلی نیست که با آنها به روشی صحبت کنید که صمیمانه باشد و برای حل یا حل مسئله طراحی شود .


برای ترسیم یکی از اعضای خانواده س questionsال کنید. یک روش خوب برای کشف ریشه اصلی مشکلات خانوادگی ، پرسیدن سوال است تا اظهارنظر. اظهارات می تواند در مورد مردم احساس قضاوت کند و آنها را در حالت دفاعی قرار دهد.
در مقابل ، پرسیدن س questionsال مکالمه را نرم می کند و می تواند آنچه را که واقعاً فرد را آزار می دهد مشخص کند. س Quesالات باعث می شود عضو خانواده محکوم نشود. از دیگر اعضای خانواده ایده های خود را برای بهتر شدن اوضاع بپرسید.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که خواهر شما اخیراً واقعاً از شما دور بوده و شما را مانند گذشته برای قهوه دعوت نمی کند. می توانید بگویید ، "من متوجه شده ام که هر کدام را به اندازه گذشته ندیده ایم. به نظر شما چرا چنین است؟" یا ممکن است سعی کنید با گفتن این جمله که "من متوجه شده ام که اخیراً پول بیشتری را برای لباس خرج کرده اید ، عادت های مادرانه خود را برطرف کنید"
اطمینان حاصل کنید که س questionsال ها به صورت باز هستند و باعث تحریک طرف مقابل برای توضیح بیشتر می شوند. سپس ، واقعاً به صحبت های اعضای خانواده گوش دهید.


یک خط ارتباطی را باز کنید. ارتباطات ضعیف در بسیاری از مشکلات خانوادگی ، اگر نه در اکثر موارد ، دخیل است. [2] خاموش کردن عضو خانواده مورد نظر یا خاموش شدن می تواند یک مشکل بزرگ باشد. اگر صحبت نمی کنید حل یک مشکل خانوادگی دشوار است. کسی باشید که ابتدا دست دراز می کند - مهم نیست که چقدر سخت است.
شاید بتوان از یکی از اعضای بزرگتر و عاقل خانواده خواست تا مداخله کند و جلسه ای ترتیب دهد یا ابتدا با یکی دیگر از اعضای خانواده صحبت کند و به نوعی واسطه عمل کند. برای باز کردن خط ارتباطی ، باید غرور خود را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که یک فرد بزرگ نیاز دارد تا اولین کسی باشد که این مشکل را حل می کند. [3]
نادیده گرفتن مشکل در حالی که شکوفا می شود ، در طولانی مدت با افزایش میزان سردی بین شما ، آن را بدتر خواهد کرد. بهتر است احساس خود را بیان کنید ، اما زمان و روش مناسب را برای این کار انتخاب کنید. به عنوان مثال ، طرح یک مشکل خانوادگی در سفره شام شکرگذاری ممکن است فکر بدی باشد.
قبل از داشتن یک گفتگوی سخت خانوادگی از نوشیدن خودداری کنید. الکل می تواند احساسات را در بسیاری از افراد تقویت کند ، حتی اگر در حد متوسط استفاده شود ، و این معمولاً بهترین چیز هنگام تلاش برای داشتن یک گفتگوی خانوادگی دشوار نیست.


تشخیص دهید که چه مواردی از مشکلات خانوادگی مورد بحث است. چه موقع یک مشکل خانوادگی به حدی رسیده است که باید به آن رسیدگی شود؟ علائم واضحی از مشکلات خانوادگی و روابطی وجود دارد که از کنترل خارج شده و باید در مورد آنها بحث شود ، از جمله مشاجره مکرر ، اختلاف نظر ، طغیان خشمگین ، اجتناب از دیگران ، بزرگداشتن برخی از اعضای خانواده و در بدترین موارد ، درگیری های جسمی. [4]
برخی از مشکلات خانوادگی می تواند ناشی از اختلاف عقیده باشد ، مانند تفاوت ارزشهای فرهنگی یا اعتقادی. در نهایت ممکن است والدین و کودکان نتوانند در مورد انتخاب سبک زندگی و ترجیحات یا عقاید شخصی به توافق برسند.
سایر مشکلات خانوادگی ناشی از سو substance مصرف مواد ، مشکلات بهداشت روان ، قلدری ، عدم اعتماد ، تغییر در شرایط خانوادگی ، مسائل مالی ، استرس ، مسائل مربوط به رابطه جنسی و حسادت است.



سعی کنید به سازش برسید. مصالحه به این معنی است که شما به یک راه حل رسیده اید که هر دو نفر بتوانند در مورد آن احساس خوبی کنند حتی اگر هیچ کدام دقیقاً به خواسته خود نرسند. سازش روش خوبی برای خنثی کردن یک اختلاف یا حل یک مشکل خانوادگی است.
اولین قدم این است که بفهمید آیا مسئله قابل حل است یا خیر. این به ماهیت مسئله و آنچه قبلاً برای حل آن انجام شده بستگی دارد. اگر تلاش کرده اید و سعی کرده اید نتیجه یکسانی بگیرید ، ممکن است متفاوت باشد.
اما در نظر بگیرید که چه نقاط مشترکی با طرف مقابل دارید و چه امتیازاتی را می خواهید تسلیم کنید. اگر تسلیم چیزی نشوید ، احتمالاً پیشروی در این اختلافات کم است.
یک تکنیک برای ایجاد سازش این است که هر دو نفر در این اختلاف بنشینند و دو حلقه را که مربوط به مشکل خانواده است ، بکشند. در حلقه اول ، همه مواردی را که مایل به سازش نیستید ، یادداشت کنید. در دایره بیرونی ، مناطقی را که می خواهید خم شوید ، یادداشت کنید. سپس ، حلقه ها را به اشتراک بگذارید.

با اعضای خانواده یک به یک صحبت کنید. برخی از خانواده ها هستند که به صورت گروهی عملکرد خوبی ندارند. همه ما در گروه های ناکارآمد بوده ایم که در آن پویایی منفی وجود دارد. گاهی اوقات ، این وقتی بیرون می آید که همه با هم هستند.
به جای طرح مشکلات خانوادگی دردناک در مجالس تعطیلات یا یک شام بزرگ خانوادگی ، سعی کنید بفهمید که درگیری واقعاً بین چه کسانی است. اگر بین شما و یکی دیگر از اعضای خانواده باشد ، ممکن است بقیه اعضای خانواده از کشیدن به داخل آن بسیار ناراحت کننده باشند ، زیرا هیچ کس دوست ندارد مجبور شود طرف شود.
در عوض ، از عضو خانواده مورد نظر بخواهید که شما را برای ناهار یا قهوه ملاقات کند. صحبت یک به یک در یک فضای خنثی می تواند راهی بسیار بهتر برای جبران هرگونه نارضایتی شما یا ممکن است باشد. مردم به صورت جداگانه چیزهایی را بیان می کنند که از گفتن آنها در یک گروه دریغ می کنند.
سعی نکنید در هنگام حواس پرتی ، با یکی از اعضای خانواده صحبت کنید ، در یک پروژه بزرگ کاری کار کنید ، یک سری تماس تلفنی انجام دهید ، ظرف بشویید یا مواردی از این قبیل. در عوض ، همه چیز را بگذارید تا روی موضوع و آنها تمرکز کنید.


با یک شورای خانواده تماس بگیرید. اگرچه بسیاری از اختلافات را می توان به تنهایی حل و فصل کرد ، اما ممکن است مواقعی باشد که می خواهید همه خانواده را برای حل یک مشکل جمع کنید. این روش در صورتی که مشکلات مربوط به کل خانواده باشد ، به جای اینکه از درگیری بین فردی با چند نفر از اعضای خانواده ناشی شود ، بهتر است.
به عنوان مثال ، شاید مشکل خانوادگی شامل از دست دادن شغل ، از کارافتادگی یا مشکلات مالی باشد. فراخواندن خانواده برای رسیدن به ایده هایی برای حل این مشکل به همه کمک می کند تا احساس کنند که کار مفیدی انجام می دهند.
از شورای خانواده به عنوان بنیادی برای تدوین استراتژی برای پیشبرد خانواده به روشی مثبت استفاده کنید. ذهنیت های معمولاً معمولاً در مقابله با یک مشکل بهتر از یک مسئله هستند.
اطمینان حاصل کنید که یکی از اعضای خانواده بر بحث مسلط نیست و توضیح دهید که عصبانیت یا صدا زدن باید درب منزل بررسی شود.


برای یکی از اعضای خانواده نامه بنویسید. اگرچه ارتباطات الکترونیکی غالباً بسیار مختصر و غیرشخصی به نظر می رسد ، اما نامه ای صمیمانه و دست نویس می تواند در پرداختن به موقعیت های دشوار بسیار کمک کند.
دست خط خوب است زیرا شخصی تر است. این نشان می دهد که شما مراقبت و فکر را پشت نامه قرار داده اید ، و گرمتر به نظر می رسد. این باعث می شود که سایر اعضای خانواده متوجه شوند که شما در حال تلاش هستید.
برخی از افراد در نوشتن ارتباط بهتری برقرار می کنند اما افکار و احساسات خود را بیشتر شخصاً یا تلفنی محجبه می کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید ، ممکن است نامه ای راهی برای شما باشد.
در این نامه ، شما باید احساس خود را توضیح دهید و دلیل اینکه می خواهید به مسئله خانواده بپردازید. از کلمه "من" بیشتر از کلمه "شما" در نامه استفاده کنید تا دیدگاه خود را بیان کنید و به جای شخص دیگری سرزنش یا صحبت نکنید. درباره چگونگی تأثیر این مسئله روی شما توضیح دهید ، اما همچنین توضیح دهید که چگونه دوست دارید مشکل حل شود و چرا.


یک مشکل خانوادگی را با یک کودک حل کنید. بعضی اوقات فرزندان شما می توانند منشا مشکلات خانوادگی باشند ، خواه این عمل بی احترامی ، بحث با خواهر و برادر و یا انجام کارهای آنها نباشد. اگر کودک خیلی کوچک است شاید بخواهید کمی متفاوت با این مسئله کنار بیایید. [5]
مشکل را جلوی کودک قرار دهید. مسئله را خیلی واضح توضیح دهید. ممکن است جمله ای بگویید: "ما متوجه شده ایم که شما به راحتی از رختخواب بلند نمی شوید و باعث می شوید خیلی دیر به مدرسه بروید. این مشکلی است که ما باید آن را حل کنیم."
عصبانی رفتار نکنید. در عوض ، از کودک برای حل مشکل کمک بگیرید. به کودک پیشنهاد کنید تا طرحی برای حل مسئله با کمک شما ارائه دهد.
اگر کودک به سمت حل مسئله پیشرفت کرد ، به او تقویت مثبت دهید. سعی کنید دلایل واقعی این مشکل را کشف کنید. آیا بیدار شدن کودک سخت است زیرا کودک مثلاً در شبکه های اجتماعی خیلی دیر است؟
موارد مورد علاقه خود را با کودکان بازی نکنید. به کودک بگویید که کودک را دوست دارید و می خواهید مشکل را حل کنید زیرا به کودک اهمیت می دهید و می خواهید اوضاع بهتر شود.


مرزها را تعیین کنید. اگر اعضای خانواده سمی باشند و باعث آسیب رساندن به شما یا درام دائمی در زندگی شما شوند ، ترسیم مرزها و تعیین محدودیت اشکالی ندارد. در واقع ، این می تواند یک کار سالم باشد.
سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا عضو خانواده موارد منفی به زندگی شما وارد کرده است ، شما را از نظر احساسی تخلیه کرده ، از شما سرقت مالی می کند ، شما را تضعیف می کند یا رفتارهای بدی دارد.
شما حق دارید برای محافظت از خود مرزها را بکشید. به عنوان مثال ، شاید هنوز در مراسم خانوادگی عضو منفی خانواده را می بینید و هنگام مشاهده با او با احترام رفتار می کنید. با این حال ، شاید شما تصمیم گرفته اید که هرگز با آنها یک به یک دیدار نکنید و یا به آنها پول قرض ندهید. این در اختیار شماست.
مرزها را با روشی گرم و عاشقانه برای اعضای خانواده توضیح دهید. با این حال ، محکم باشید. شاید شما نتوانید در خانه یکی از اعضای خانواده اقامت داشته باشید زیرا هنگام ملاقات همیشه درگیری رخ می دهد ، بنابراین در عوض در یک هتل نزدیک اقامت خواهید کرد.



بدانید چه زمانی زمان قدم برداشتن است. برخی از مشکلات خانوادگی وجود دارد که به سادگی قابل رفع نیست. حل برخی مشکلات خانوادگی نیز به زمان نیاز دارد. ممکن است متوجه شوید که قطعاً برای شما بسیار سالم تر است که عضو خانواده را از زندگی خود جدا کنید ، البته غم انگیز است که تصدیق کنید.
برخی از مشکلات خانوادگی ، مانند غم و اندوه نسبت به یکی از عزیزان یا عدم توانایی والدین در پذیرفتن شما برای آنچه که هستید ، ممکن است راه حلی نداشته باشد. در عوض ، شاید لازم باشد بپذیرید که تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط و ارتباط با خانواده خود انجام داده اید ، اما فایده ای ندارد. پس از آن ممکن است لازم باشد از مسئله خارج شوید و سعی کنید زندگی خود را به بهترین شکل ممکن طی کنید.
اگرچه چنین شرایطی شدیداً شخصی است ، اما اگر مشکل خانوادگی شامل سو abuseاستفاده اعم از جسمی یا جنسی باشد ، باید اعضای خانواده را از زندگی خود جدا کنید. سوuse استفاده را نباید از خود یا دیگران تحمل کرد. شرایط سوuse استفاده باید به پلیس یا خدمات محافظت از کودکان گزارش شود. [6]
موارد جدی سو abuse مصرف مواد که همچنان بر زندگی شما تأثیر می گذارد می تواند دلیل دیگری باشد. می توانید سعی کنید از شخصی کمک بگیرید ، اما اگر وی همچنان امتناع ورزد ، ممکن است مجبور شوید برای آرامش خاطر خود او را قطع کنید.




به دنبال مشاوره باشید. این برای همه مناسب نیست ، اما برخی از مشکلات خانوادگی آنقدر عمیقاً احساس و سمی هستند که فقط توسط یک متخصص حرفه ای قابل حل هستند. ارزش آن را دارد که امتحان کنید اگر هیچ چیز دیگری جواب نداده است و هیچ چیز دیگری نیست که با کمک بخواهید شرمنده آن شوید.
اگر عضو خانواده مورد نظر به مشاوره مراجعه نكند ، شايد بتوانيد خودتان برويد. یک درمانگر حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا نحوه برخورد با یکی از اعضای خانواده و چگونگی بهبود شکاف را تشخیص دهید. خواندن کتاب در مورد روابط نیز می تواند به برخی از افراد کمک کند ، همچنین عضویت در یک گروه پشتیبانی. [7]
اگر مشکل خانوادگی ریشه در مسائلی مانند بیماری روانی یا سو substance مصرف مواد توسط شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده دارد ، ممکن است یک حرفه ای تنها راه بهبود خانواده برای یک متخصص باشد. برخی از مشکلات ممکن است بیش از حد پیچیده باشد تا بتوانید خود به خود حل کنید.
یک مشاور می تواند به سادگی با توجه به مسئله ، بی طرف و بی طرف باشد. متخصص ممکن است پیشنهادهایی را ارائه دهد که شما به آن فکر نکرده اید یا جنبه هایی از تعارض را درک نکرده اید که نمی خواهید به دلیل نزدیک بودن به آن اختلاف کنید.



نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 139
  • بازدید سال : 455
  • بازدید کلی : 6106
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی